Cannes Lions parimad reklaamid: Volvo. Music of the Mind
Volvo reklaami (õigemini minidokumentaali) keskmes on Rosemary. Ta oli üliandekas viiuldaja, kuniks… vaadake ise. Lootused ja unistused purunevad. Kui Hollywoodi filmid suudavad teist pisaraid välja kiskuda, siis Volvo pioneeride seeria viies video “Music of the mind” (vabas tõlkes “mõtte muusika”) meisterdab teie tuppa nutupiiskadest basseini.
See on lihtsalt pagana tugev lugu. Emotsionaalne ja universaalne. Läheb ilmselt hinge ka kivinenud südamele. Millegi kaotamine, raskused ja nende ületamine on narratiiv, mis ei ole argielus võõras. Rosemary tõsielulises loos tuleb see lihtsalt kõik miljoniga korrutada. Visuaal on kaunis, õhku jagub ning kuigi tempo on pigem aeglane ja sammub omasoodu, möödub seitse minutit viivuga.
Samast seeriast ilmus veelgi reklaame (soovitan vaadata klippi “Nero’s Garden”, kus kasvatatakse vee all taimi) ning maakeeli pannes on sõnum elementaarne – kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Volvo näeb oma kliente pioneeridena, kes teevad asju teisiti, võitlevad tavade vastu ning loovad ise oma tee. Inimesed viivad maailma edasi, mitte autod.
Volvo vilksab reklaamis harva, vahepeal vurab mõni neljarattaline keset maalilist loodust, aga see on ka kõik. Nad luuravad oma brändiga loo taga, kuid kuna lugu on nii võimas, toob see põõsastes hiiliva brändi meeldivas valguses klientideni.
Klipp: MUSIC OF THE MINDKlient: VOLVO
Teostaja: GREY
Auhinnad:
Cannes Lions 2018
Bronze – Film Craft – Use of Original Music
Vaata ka teisi maailma parimaid reklaamklippe ja kommentaare
nendele siit.
Koostöös veebiajakirjaga Edasi.org tutvustame igal reedel maailma kõige tuntuma ja hinnatuma reklaamikonkursi, Cannes Lions loovusfestivali, tähelepanuväärsemaid töid.
Kirjuta esimene kommentaar